Керівнику ЗДО


ВЕБІНАР «ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ»

Під час вебінару Алла Регент, методистка відділу дошкільної та початкової освіти ДУ «Український інститут розвитку освіти», розглянула такі питання:

  • на яку щорічну основну відпустку розраховувати педагогам під час війни;

  • чи повинні працівники писати заяви за власний рахунок;

  • як оплачувати роботу у воєнний час;

  • на що звернути увагу під час організації освітнього процесу влітку;

  • який алгоритм визначення категорій (типологій) освітніх труднощів у дітей з особливими освітніми потребами та порядок забезпечення їхньої підтримки в ЗДО;

  • чи будуть призупиняти дію трудових договорів;

  • чи змінився порядок прийняття на роботу.

Фахівці відділу дошкільної та початкової освіти ДУ «Український інститут розвитку освіти» розробили методичні рекомендації щодо впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти

Документ затверджено відповідним листом МОН від 03 червня 2022 року №1/6015-22 bit.ly/3th2pek.

Докладніше: bit.ly/3ayeSDV

Інклюзивна освіта: відповіді на запитання https://mon.gov.ua/.../doshkilna-shkilna-pozashkilna-ta...

Ранкова кава з  дошкільним закладом"

Про важливі справи керівника ЗДО: - Як закінчити навчальний рік та розпочати літній період - Які накази видати: правила їх складання та оформлення - Як провести внутрішній моніторинг розвитку компетентностей дошкільників - Як скласти план роботи закладу
    Посилання на першу "Ранкову каву з журналом "Практика управління дошкільної освіти" - https://youtu.be/Nf-pbADFqz4 
Підписуйтесь на Telegram - https://bit.ly/3wHrgc5
Підписуйтесь на Facebook - https://bit.ly/3sOFhU4 Слідкуйте за новинами на освітньому порталі Педрада - https://www.pedrada.com.ua/

ГРУП ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ «ПОРУЧ» ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Запрошуємо освітян на безоплатні групи психологічної підтримки, під час яких вони зможуть отримати фахові поради, поспілкуватися з колегами й психологами про війну та її вплив на власне самопочуття й самопочуття вихованців. Долучитися до щотижневих зустрічей можна, заповнивши форму за посиланням.

БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ДИТИНИ В УМОВАХ ПЕРЕМІЩЕНЬ

Експерти ЮНІСЕФ підготували поради, які допоможуть батькам створити безпечне середовище для дитини в новому помешканні, в укритті та в автівці під час переїзду. Поради стосуються облаштування домашнього простору, поводження з приладами, меблями, а також небезпечними предметами.


12 кроків підготовки до 
в дошкільному закладі



РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ 
ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА ПЕРІОД 
ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

Документ містить інформацію про організацію освітнього процесу в ЗДО та ІППО, план та алгоритм дій в умовах воєнного стану для засновників, керівників і педагогічних працівників цих закладів, а також корисні посилання, які допоможуть організувати діяльність, що сприятиме всебічному розвитку, психологічній стабільності та вихованню дітей раннього та дошкільного віку в домашніх умовах та під час використання дистанційних і змішаних форм освітнього процесу.

РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН ЩОДО ЗАРАХУВАННЯ ДІТЕЙ 
ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ 
ДО ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

З огляду на наявну загрозу життю і здоров’ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану МОН розробило процедуру зарахування дітей дошкільного віку внутрішньо переміщених осіб до закладів освіти за місцем тимчасового проживання.    ЯК СПЛАНУВАТИ РОБОТУ ДИТСАДКА НА РІК – РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН
    План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, 
який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. 
З-поміж орієнтовних розділів плану – аналіз діяльності закладу та 
визначення річних завдань на майбутній період, 
діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, 
адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, 
а також внутрішня система оцінювання якості освіти.
    Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. 
Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. 
Зокрема, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства 
та дискримінації, надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, 
реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення емоційного 
добробуту дошкільнят.
    З усіма рекомендаціями МОН щодо створення плану роботи дитсадка, 
його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік 
ознайомлюйтесь тут 
(https://mon.gov.ua/ua/news/yak-splanuvati-robotu-ditsadka-na-rik-rekomendaciyi-mon) .
Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ (опубліковано у газеті «Голос України». Набере чинності 24 березня 2022 року. Діятиме він під час воєнного стану та втратить чинність з моменту його припинення. 
Для підвищення обізнаності педагогів, керівників закладів освіти, батьків та їхніх дітей МОН розробило рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків.

Наказ МОЗ України від 20.03.2022 № 506 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації надання екстреної медичної допомоги постраждалим внаслідок дії фосфорних боєприпасів"


Кримінальна відповідальність за колабораційну діяльність: законодавчі зміни

Шановні колеги!
З огляду на існуючу загрозу життю і здоров’ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», міграцією населення України до більш безпечних регіонів, виникає необхідність щодо зарахування до закладів дошкільної освіти дітей із числа внутрішньо переміщених осіб. Відповідно пунктів 8, 9 Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 р. № 86), зарахування дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти здійснюється керівником такого закладу протягом календарного року на вільні місця у порядку черговості надходження заяв про зарахування. Заява про зарахування подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини. Прийом заяв про зарахування дітей до державного (комунального) закладу дошкільної освіти може організовуватися з використанням системи електронної реєстрації, запровадженої згідно з рішенням відповідного засновника державного (комунального) закладу дошкільної освіти. Зарахування дитини здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу дошкільної освіти. До заяви про зарахування дитини до закладу дошкільної освіти додаються:
копія свідоцтва про народження дитини; медична довідка, видана відповідно до статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти. Відповідно до частини дев'ятої статті 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень: забезпечують надання медичної допомоги в комунальних закладах охорони здоров’я з урахуванням відомостей про внутрішньо переміщених осіб, які тимчасово проживають (перебувають) у відповідному населеному пункті; забезпечують влаштування дітей у дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади комунальної форми власності.
У зв’язку із введенням воєнного стану, на виконання підпункту сьомого пункту 10 Положення про заклад дошкільної освіти, просимо звернути особливу увагу на зарахування дітей дошкільного віку із числа внутрішньо переміщених осіб до закладів освіти відповідно до рішень територіальних громад з метою швидкого реагування на потреби найменших громадян України.
З повагою заступник Міністра Віра РОГОВА

Уряд розширив можливості для людей отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи


Уряд спростив процедури затвердження та обслуговування бюджетних документів в умовах воєнного стану

Сергій Шкарлет нагадав про необхідні міри для збереження життя всіх учасників освітнього процесу


Навчаємося без кордонів: стартував проєкт освітньої підтримки для дітей та їхніх сімей

Важливо!!! "Зупинити дію наказу Міністерства охорони здоров’я України від 04 жовтня 2021 року № 2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним щепленням», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2021 року за № 1306/36928, до завершення воєнного стану в Україні". Наказ МОЗ України від 25.02.2022 № 380 "Про зупинення дії наказу Міністерства охорони здоров’я України від 04 жовтня 2021 року № 2153" (moz.gov.ua)
                                            
Мон запускає інформаційну кампанію

 про те, як  заспокоїти дітей під час війни

Докладно:


Рекомендації для населення під час воєнного стану: інструкції та алгоритм дій


Відправляти працівників у відпустки без збереження зарплати заборонено: МОН

Сергій Шкарлет наголосив, що категорично заборонено примушувати педагогів писати заяви про відпустку без збереження заробітної плати:

«Наголошую на тому, що міністерство категорично забороняє керівникам органів управління освітою або керівникам закладів освіти примушувати педагогічних та інших працівників писати заяви про відпустку без збереження заробітної плати.».

Працівникам можна надавати відпустки лише за їхнім добровільним бажанням.

МОН уже розіслало листа керівникам обласних управлінь (департаментів) з проханням роз’яснити цю позицію керівникам закладів освіти та педагогічним працівникам.

Також міністр закликав освітян залишатися згуртованими та підтримувати один одного: «Тримаємо стрій. Ми — сильні! Ми — Україна!».

Держспецзв'язку: 
Проти українців почалася фішингова атака

Докладно:


Роз'яснення МОН щодо роботи

 закладів освіти у межах правового

 режиму воєнного стану

Докладно:


ПРОТИДІЯ ТА ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ 

                                                    В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ 

Булінг, або цькування, – явище, яке часто трапляється у нашому повсякденному житті, зокрема у закладі освіти. Як розпізнати та попередити ситуації булінгу, створити безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу, можна дізнатися на безкоштовному курсі, розміщеному на платформі Prometheus.

Порадник для директора закладу дошкільної освіти щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти

    До нового 2021/2022 навчального року в межах державно-приватно-громадського партнерства Державна служба якості освіти України спільно з Асоціацією працівників дошкільної освіти та Цифровим видавництвом MCFR розробили електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити та розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти».
    «Кожен керівник і педагогічний колектив дитячого садка, його засновник мають прагнути створити якісний заклад дошкільної освіти. Для Державної служби якості освіти це те місце, де дитина почувається радісною і щасливою, де розвиваються і розкриваються її здібності й таланти. А це залежить від багатьох чинників: професійних працівників, які добре знають свою справу і люблять дітей, безпечного та розвивального освітнього середовища, ефективно налагодженого освітнього й управлінського процесів», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Служби.
    Електронний порадник містить:

  1. рекомендації щодо створення й розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  2. настанови з питань самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів;
  3. практичні кейси з життєдіяльності закладів дошкільної освіти.
    Порадник доповнено корисними порадами та посиланнями, зразками документів тощо. Крім того, він щороку оновлюватиметься з огляду на нові досягнення у сфері забезпечення якості дошкільної освіти.
    Основними перевагами електронного порадника є:
- інтерактивний зміст — перехід до тієї чи тієї частини порадника в один клік;
- гіперпосилання на нормативні документи, посібники тощо;
відео та записи вебінарів;
- додатки, які можна скачати та роздрукувати (пам’ятки, таблиці, анкети, чеклісти, документи, плакати тощо);
- можливість скачати ту чи іншу статтю й адаптувати її зміст під потреби вашого закладу з урахуванням особливостей його діяльності. Так маєте змогу створити індивідуальний порадник для свого закладу, додавши до нього унікальні практики з того чи того напряму діяльності;
- адаптованість під мобільну версію — зручно читати зі смартфону.
    Нагадаємо, що 02-03 вересня 2021 року відбудеться онлайн-марафон з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти.
    У пригоді стануть також методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, розроблені командою Державної служби якості освіти та затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 30.11.2020 № 01-11/71.

РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН: ЯК ЯКІСНО ОРГАНІЗУВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ ЗДО

    Створення та забезпечення здорового, безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, підвищення якості освітньої діяльності закладу мають бути пріоритетами для керівника та педагогічного колективу кожного дитсадка. У листі Міністерства освіти і науки України керівникам департаментів освіти обласних та Київської міської державних адміністрацій йдеться про те, як якісно організувати діяльність закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році, зокрема в умовах пандемії.

    З-поміж інших питань, про які йдеться в листі – впровадження Базового компонента дошкільної освіти, харчування дошкільнят, штатні нормативи, підвищення кваліфікації, державний нагляд, створення безбар’єрного простору та організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, протидія та профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти тощо. Читайте всі роз’яснення від Міністерства освіти і науки України та завантажуйте лист тут.

КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: СЕНСОРНА ІНТЕГРАЦІЯ В УМОВАХ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

    Сенсорна інтеграція – процес, під час якого нервова система людини упорядковує інформацію, отриману з органів чуття та надає значення цим відчуттям. Цей механізм дозволяє усвідомлено діяти та реагувати на ситуацію, в якій ми знаходимося. 

    Про те як створити сприятливі умови для ефективної сенсорної інтеграції в умовах дитсадка та про поради щодо організації відповідного освітнього середовища читайте у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. 

ЯКІСНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС У ДИТСАДКАХ В УМОВАХ КАРАНТИНУ:
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД УІРО

    Інформаційно-освітні матеріали щодо профілактики захворюваності та засоби запобігання поширенню COVID-19, проведення часу на свіжому повітрі та співпраця всіх учасників освітнього процесу. Про ці та інші поради щодо забезпечення якості дошкільної освіти України в умовах карантину йдеться у рекомендаціях від Українського інституту розвитку освіти (УІРО). 

    Методологічним підґрунтям рекомендацій від УІРО стали нормативні документи МОЗ, МОН та Всесвітньої організації охорони здоров’я, а також матеріали, розроблені спільно з ЮНІСЕФ. Ключові завдання та кроки для забезпечення якості освітнього процесу в дитсадках в умовах пандемії COVID-19 представники Українського інституту розвитку освіти підготували для керівників, вихователів та батьків або осіб, які їх замінюють. Переглянути рекомендації можна за посиланням

ЗМІНИ ДО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

    Процедури зарахування до закладу дошкільної освіти, перелік категорій дітей, які мають право на першочергове зарахування, оновлення основних засад діяльності дитсадків – ці та інші зміни до Положення про заклад дошкільної освіти затвердив Кабінет Міністрів. 

    Документ оновлює основні засади діяльності закладів дошкільної освіти (крім будинків дитини, дитячих будинків інтернатного типу) відповідно до законів «Про освіту» та «Про дошкільну освіту». Положення приводить у відповідність до цих законів термінологію, удосконалює перелік типів ЗДО, визначає особливості зарахування дітей до них і організації освітнього процесу. Дізнатись про оновлений документ докладніше та ознайомитись із його текстом можна за посиланням

Актуально! Ознайомтесь!


    Посібник надає огляд міжнародно визнаних підходів до попередження насильства та цькування в закладах освіти, а також рекомендації щодо управлінських та просвітницьких заходів для створення безпечного і вільного від насильства простору ⬇️http://bit.ly/3ucZfHg

МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ

    23 лютого о 14:00 відбудеться вебінар «Дошкілля: шлях у майбутнє» – шостий захід із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні». Під час нього доктор педагогічних наук, професор Гентського університету (Бельгія) Ян Пітерс розповість про підвищення доступності дошкільної освіти, професійне зростання педагогів та навчальні програми, засновані на сучасному підході до якісного дошкілля. Переглянути вебінар можна на на Facebook сторінках МОНЮНІСЕФ та Всеукраїнського фонду “Крок за кроком”. Попередня реєстрація не потрібна. 
  • «Я_й_ЦЕ» – перша в Україні безкоштовна онлайн-програма для дітей з навичок безпеки. Дев'ять онлайн-занять, у яких з малюками попрацюють над навичками з дотримання правил, встановлення особистих меж та над тим, як діяти в небезпечних ситуаціях. Окрім того, малюки дізнаються відповідь на одвічне питання «Звідки я взявся/взялась?». Рекомендовано до перегляду та обговорення разом з дорослими. Буде цікаво дітям віком від 4 до 9 років. Переглянути відеоролики можна тут. 
Міністерство Освіти і Науки України опублікувало огляд показників: 

ЩО ТАКЕ ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА: ОПУБЛІКОВАНО ОГЛЯД ПОКАЗНИКІВ ТА ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ЇХНЬОГО ВПРОВАДЖЕННЯ


Державна служба якості освіти розробила методичні рекомендації, які допоможуть колективам закладів дошкільної освіти організувати роботу з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та розробити положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

Під внутрішньою системою забезпечення якості освіти (далі — внутрішня система) розуміється сукупність умов, процедур та заходів у закладі, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів.

Внутрішня система будується на таких принципах:

  • орієнтація на замовника послуг (дітей та їхніх батьків), завоювання його довіри;
  • цілепокладання відповідно до визначених напрямів розвитку закладу та створення умов для задіяння всіх працівників до забезпечення якості дошкільної освіти;
  • взаємопов’язаність процесів діяльності закладу;
  • зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків, здатність прогнозувати внутрішні й зовнішні ризики та реагувати на них;
  • прийняття управлінських рішень на основі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків і ймовірності непередбачуваних наслідків;
  • управління всіма зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на діяльність закладу.

Аби внутрішня система була цілісною та дієвою, до її розбудови варто залучати не лише фахівців закладу освіти, а й батьків, представників місцевої громади, експертів у сфері дошкільної освіти та інші зацікавлені сторони. Докладніше


Нормативно-правова база ЗДО
Пропонуємо ознайомитись з нормативно-правовим забезпеченням діяльності закладів дошкільної освіти.
Якими нормативними документами повинні керуватись керівники ЗДО для успішної роботи? Які функції педагогічної ради? Що таке рамка кваліфікацій та мета її запровадження? Детальніше
Оздоровлення дітей влітку
Планування 
освітнього процесу влітку






Організаційно-методичні вказівки щодо складання річного плану роботи 
закладу дошкільної освіти
Вихід з карантину: як вивести працівників на робочі місця




































Немає коментарів:

Дописати коментар