*Діяльність психологічної служби закладу освіти в умовах воєнного стану: порадник* / Інститут післядипломної освіти Університету Грінченка - 2022. - 25 с.
https://znayshov.com/FR/17718/754.pdfМетодичка "Кінезіологічні вправи як засіб розвитку дітей з особливими освітніми потребами" Посилання на методичку:
ДОБІРКА ІГОР У ТЕМРЯВІ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ВІДЧУТТЯ БЕЗПЕКИ ІБЛИЗЬКОСТІ У ДІТЕЙПсихологиня Світлана Ройз упорядкувала підбірку з 40 ігор, завдяки яким дорослі можуть допомогти дитині відновити відчуття безпеки та близькості, а також запобігти її травматизації. Активності спрямовані на подолання страху темряви та містять аудіальні та тілесні завдання.
ДОСТУПНІ ЗАПИСИ ВЕБІНАРІВ ЗІ СТВОРЕННЯ ПАРЦІАЛЬНИХ ПРОГРАМ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯЗа ініціативи Українського інституту розвитку освіти проходять вебінари у межах онлайн-марафону «Реалізація змісту державного стандарту дошкільної освіти в парціальних програмах». Провідні експерти країни поділилися інформацією з таких тем: формування основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (відеозапис); театралізована діяльність як один із способів навчання дітей дошкільного віку (відеозапис).
Навчально-методичний посібник АУП "Медіаосвіта дітей дошкільного віку в умовах інформаційного суспільства"Медіаосвіта дітей дошкільного віку в умовах інформаційного суспільства. Навчально-методичний посібник / Ванько К.І., Зоря Ю.М., Шаповал О.В. , Волошенюк О.В./ За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф., Євтушенко Р. І. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. — 75 с. ISBN 978-617-7370-45-0Медіаграмотність у період перенасичення інформацією стає все більш життєвоважливою компетентністю для кожного з нас. Особливої уваги потребують найменші діти, що, як найактивніша й найдопитливіша авдиторія, часто першими знайомляться з інформаційними технологіями, випереджаючи в цифровій грамотності батьків і педагогів. Практична медіаосвіта набуває неабиякої актуальності в роботі закладів освіти, дошкільної зокрема. Посібник містить низку вправ з візуальними текстами, значна частина яких націлена на формування навичок безпечної поведінки у воєнний час за допомогою медіатекстів. Книжка розрахована на педагогів закладів дошкільної освіти, що прагнуть урізноманітнити свої заняття, розвивати медіаграмотність і критичне мислення та батьків, які прагнуть бути провідниками медіасоціалізації своїх дітей.Завантажити безоплатно
Вихователька Тетяна Базалук поділилася презентацією «Пальчикові стежинки». Це добірка графомоторних ігор та вправ, ефективних у корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.Олександра Дуброва, музична керівниця та керівниця театрального гуртка «Казкарик» запорізького ЗДО № 100 «Гармонія», надіслала відеоматеріали для організації дистанційних занять зі сценічної мови та ритміки.Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний всім, хто долучається до підтримки дошкілля України в нелегкий час воєнного стану.Запрошуємо зацікавлених надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою «Матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» (обов’язково вказувати авторів, назву закладу та його місце розташування – область, місто (село)».Запис пленарної частини конференції «Освітній процес в закладах дошкільної освіти в умовах військового стану: теорія, практика, інновації» тут:
ПЛАТФОРМА РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНЯТ НУМО РОЗШИРЮЄТЬСЯЮНІСЕФ у партнерстві з МОН розширює програму розвитку якісної дошкільної освіти в Україні, що покликана допомогти дітям, батькам і педагогам продовжити освітній процес в умовах війни. Онлайн-платформа НУМО 3.0 містить розділ з дитячим онлайн-садком і освітніми мультфільмами від ЮНІСЕФ. Згодом з’являться й матеріали з мінної безпеки, гігієни та здорового харчування.
Запрошуємо педагогів закладів дошкільної освіти взяти участь у Всеукраїнському онлайн-марафоні «Реалізація змісту Державного стандарту дошкільної освіти в парціальних програмах».
Програма заходів bit.ly/3tyDOlp
Експерти Українського інституту розвитку освіти разом з ЮНІСЕФ підготували збірку ігор, що стане в пригоді батькам і педагогам при роботі з підлітками та дітьми молодшого шкільного віку«Тихі» ігри допоможуть налагодити спілкування між учасниками та сприятимуть проживанню позитивних емоцій і реакцій. Ігри можна легко адаптувати до різної аудиторії, змінювати образи та теми.
«Тихі» ігри спрямовані на:
- формування образного мислення, розвиток усного мовлення, уміння виділяти істотні ознаки об’єктів;
- зняття емоційного напруження та вміння працювати в команді;
- контроль власних емоцій і структурування висловлювань;
- формування позитивного настрою, запам’ятовування важливої інформації;
- розвиток навичок усного та писемного мовлення;
- формування символічного та критичного мислення.
«Тихі» вправи можна завантажити за посиланням.
Нагадаємо, за підтримки МОН створено Telegram-канал «Підтримай дитину».
Рубрику «Сучасне дошкілля під крилами захисту» bit.ly/3NnwIIt поповнено новими матеріалами.Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки дошкілля України в нелегкий час воєнного стану.Зацікавлені можуть надсилати авторські матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою: «Матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» (обов’язково вказувати авторів, назву закладу та його місце розташування – область, місто/село)»).Докладніше: bit.ly/3xKuzAZзакладів дошкільної освіти!Педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти для використання в роботі Міністерство освіти і науки України підготувало рубрику «Сучасне дошкілля під крилами захисту», матеріали якої доцільно застосовувати під час спілкування з дітьми дошкільного віку.Рубрика містить онлайн-заняття з музики, математики, розвитку мовлення, хореографії, руханки, психологічні поради, вправи для розвитку логічного мислення для дітей різного віку, розвивальні відеозаняття від членів ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», важливі нормативно-правові акти та багато іншої корисної інформації щодо поведінки в умовах дії правового режиму воєнного стану. Детальніше за покликаннями:Звертаємо увагу, що всі охочі педагогічні працівники закладів дошкільної освіти можуть долучитись до інформаційної підтримки дошкілля України під час повномасштабної війни та надсилати матеріали на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою: «Матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» (обов’язково вказувати авторів, назву закладу та його місце розташування – область, місто/село)».ПЛАТФОРМА РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНЯТ НУМО РОЗШИРЮЄТЬСЯ: ОНЛАЙН-САДОК, КОРИСНІ МУЛЬТФІЛЬМИ ТА НОВІ РОЗДІЛИ
https://znayshov.com/FR/17718/754.pdf
ЮНІСЕФ у партнерстві з МОН розширює програму розвитку якісної дошкільної освіти в Україні, що покликана допомогти дітям, батькам і педагогам продовжити освітній процес в умовах війни. Онлайн-платформа НУМО 3.0 містить розділ з дитячим онлайн-садком і освітніми мультфільмами від ЮНІСЕФ. Згодом з’являться й матеріали з мінної безпеки, гігієни та здорового харчування.
Запрошуємо педагогів закладів дошкільної освіти взяти участь у Всеукраїнському онлайн-марафоні «Реалізація змісту Державного стандарту дошкільної освіти в парціальних програмах».
Програма заходів bit.ly/3tyDOlp«Тихі» ігри допоможуть налагодити спілкування між учасниками та сприятимуть проживанню позитивних емоцій і реакцій. Ігри можна легко адаптувати до різної аудиторії, змінювати образи та теми.
«Тихі» ігри спрямовані на:
- формування образного мислення, розвиток усного мовлення, уміння виділяти істотні ознаки об’єктів;
- зняття емоційного напруження та вміння працювати в команді;
- контроль власних емоцій і структурування висловлювань;
- формування позитивного настрою, запам’ятовування важливої інформації;
- розвиток навичок усного та писемного мовлення;
- формування символічного та критичного мислення.
«Тихі» вправи можна завантажити за посиланням.
Нагадаємо, за підтримки МОН створено Telegram-канал «Підтримай дитину».
ЮНІСЕФ у партнерстві з МОН розширює програму розвитку якісної дошкільної освіти в Україні, що покликана допомогти дітям, батькам і педагогам продовжити освітній процес в умовах війни.
Відтепер онлайн-платформа НУМО 3.0 містить розділ «ЩоЩе для розвитку» з дитячим онлайн-садком і освітніми мультфільмами від ЮНІСЕФ. Згодом з’являться й матеріали з мінної безпеки, гігієни та здорового харчування, які допоможуть батькам зайняти дітей пізнавальними активностями, розвивати ключові навички дошкільнят і відволікти від війни.
У межах кампанії стане доступною інформація про гармонійний розвиток дітей, зокрема й дітей з інвалідністю. Методичні матеріали, відео та поради щодо облаштування простору для розвитку, пізнання та ігор стануть у пригоді батькам і педагогам.
На платформі також є додаткові ґрунтовні розділи про критерії якості дошкільної освіти: «ЩоЩе для батьків» і «ЩоЩе для вихователів». Батьки дошкільнят зможуть розібратися в тонкощах вибору садочоку та розвитку дитини 3-6 років. Для вихователів сформовано бібліотеку із корисними матеріалами для використання в роботі, яка постійно оновлюється.
Особливу увагу приділено якості дошкільної освіти в Україні з урахуванням міжнародної методики ECERS-3 у 6 аспектах: предметно-просторове середовище, догляд і піклування, мовлення та грамотність, різновиди пізнавальної діяльності, взаємодія персоналу з дітьми та структурування програми.
Крім того, оновлено Numo_bot у Viber і Telegram зі щоденними вправами та порадами для батьків про розвиток важливих навичок дошкільнят.
Нагадаємо, педагоги та дитячі психологи за підтримки МОН запустили Telegram-канал «Підтримай дитину».
Як не вбити ПАСІОНАРІЯ! Інтернет майданчик для обговорення законодавчих ініціатив, вироблення альтернативних політик, спрямованих на розв'язання поточних і перспективних проблем, надання достовірної аналітичної інформації. Докладно:
"Навчаємось без кордонів" - стартував проєкт освітньої і психологічної підтримки для дітей та їхніх сімей
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
- Серія коротких відео про гіперактивний розлад з дефіцитом уваги (ГРДУ) від Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї». ГРДУ є одним з найбільш поширених розладів психологічного розвитку – він зустрічається у близько 5% дітей та 3% дорослих. Це означає, що чи не в кожній групі або класі є дитина з ГРДУ. Ключовими симптомами цього розладу є порушення самоконтролю та саморегуляції, які є обумовлені біологічними особливостями мозку, і спричиняють проблеми у сфері регуляції поведінки, уваги, емоцій та імпульсів. У відеороликах йдеться про міфи й правду щодо ГРДУ, допомогу дорослих дітям із цим розладом та його діагностику. Переглядати їх можна за посиланням.
- Вебінари про дошкілля від спільноти активних освітян «Всеосвіта» – це серія відеороликів про роботу із малечею, які доступні до перегляду усім охочим. У вебінарах експерти розповідають, зокрема, про фізичний, творчий та мовленнєвий розвиток дошкільнят, готовність до школи, соціальні навички та психічне здоров’я малюків тощо. Дивіться більше ніж 50 вебінарів тут.
ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ: 5 КНИГ ПРО ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ
Емоційний інтелект – здатність усвідомлювати свої емоції, контролювати і справлятися зі своїми почуттями. Багатьох дітей замало навчають приділяти увагу власним переживанням, а дорослі подекуди всерйоз не зважають на почуття малюків. Це призводить до низки негативних емоційних станів, які може проживати дитина.
Перебуваючи у стані емоційного перевантаження, у поєднанні з невмінням висловлювати емоції та керувати ними, дитина може бути роздратованою, скутою, негативно реагувати на оточуючих, замикатися у собі. Щоби краще розуміти та допомогти дітям опанувати бурю емоцій, експертки Команди підтримки реформ МОН пропонують 5 книг про емоційний інтелект. Переглядайте список і короткий зміст книг за посиланням.
ЯК РОЗРОБЛЯЛИ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:
ОПУБЛІКОВАНО МАТЕРІАЛИ КРУГЛОГО СТОЛУ
Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО), що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, затверджено 12 січня 2021 року. Його оприлюднено на сайті МОН. Оновлений документ заснований на компетентнісному підході – це дозволяє забезпечити наступність між дошкільною та початковою освітою.
Затвердженню Базового компонента дошкільної освіти передувала тривала робота над його змістом, включно із зустрічами з міжнародними експертами, громадським обговоренням та круглим столом «На шляху до якісного дошкілля», який відбувся в листопаді 2020 року. Захід складався з таких змістових блоків: розробка БКДО в Україні, міжнародні підходи до розроблення стандартів дошкільної освіти, наступність стандартів дошкільної і початкової освіти. Відеозапис круглого столу можна переглянути тут, а отримати матеріали до нього за цим посиланням.
Методичний посібник для педагогічних працівників
Посібник надає огляд міжнародно визнаних підходів до попередження насильства та цькування в закладах освіти, а також рекомендації щодо управлінських та просвітницьких заходів для створення безпечного і вільного від насильства простору ⬇️http://bit.ly/3ucZfHg
Немає коментарів:
Дописати коментар