Якість дошкільної освіти

 
Зазначену діяльність важливо здійснювати за умови володіння наступним переліком знань:
🟩 нормативно-правові, теоретичні, технічні основи пожежної безпеки, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;
🟩 вимоги санітарного законодавства, безпечності та якості харчових продуктів відповідно до принципів Системи управління безпечністю харчових продуктів (HACCP);
🟩 особливості використання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі;
🟩 нормативно-правові вимоги щодо попередження та протидії булінгу в закладі дошкільної освіти;
🟩 способи міжвідомчої взаємодії закладу дошкільної освіти з іншими органами i службами щодо захисту прав дітей;
🟩 нормативно-правові основи діяльності психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу.
Керівник закладу дошкільної освіти, що володіє необхідним переліком знань може ефективно:
🟨 планувати i здійснювати систему заходів щодо захисту учасників освітнього процесу i матеріальних цінностей у разі військових дій, стихійних лих або техногенних катастроф;
🟨 забезпечувати дотримання вимог безпеки життєдіяльності, санітарного законодавства та організації харчування в закладі дошкільної освіти згідно принципів Системи управління безпечністю харчових продуктів (HACCP);
🟨 використовувати здоров’язбережувальні технологій в освітньому процесі;
🟨 планувати та вживати заходи щодо попередження та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу;
🟨 організовувати міжвідомчу взаємодію закладу дошкільної освіти з іншими органами i службами захисту прав дітей з метою попередження та подолання фізичного, психологічного, емоційного насильства та булінгу;
🟨 планувати i забезпечувати ефективну діяльність психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу.
📗 РЕКОМЕНДУЄМО скористатись електронним порадником для директора закладу дошкільної освіти «Як створити та розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти», розробленим Державною службою якості освіти України в межах державно-приватно-громадського партнерства спільно з Асоціацією працівників дошкільної освіти та Цифровим видавництвом MCFR 👉 https://cutt.ly/kBZOiHy
📗 ДОКЛАДНО про формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти: Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, розроблені Державною службою якості освіти України 👉 https://cutt.ly/yBZOfMy
#ВСЗЯО #ЗДО #УправлянськаДіяльність #ЯкіснаДошкільнаОсвіта #ЯкістьОсвітиХарків 


ПОРАДНИК ДЛЯ ДИРЕКТОРА ЗАКЛАДУ 

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЩОДО РОЗБУДОВИ 

ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ 

    До нового 2021/2022 навчального року в межах державно-приватно-громадського партнерства Державна служба якості освіти України спільно з Асоціацією працівників дошкільної освіти та Цифровим видавництвом MCFR розробили електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити та розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти».

Електронний порадник містить:
  • рекомендації щодо створення й розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • настанови з питань самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів;
  • практичні кейси з життєдіяльності закладів дошкільної освіти.

Докладна інформація про це, а також сам порадник – на сайті Державної служби якості освіти за покликанням.

Як оцінити освітнє середовище та організацію освітнього 

процесу у закладі дошкільної освіти: вебінар 

(Н. Ковальчук та В.Курочка)

Оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів 

у закладі дошкільної освіти: вебінар

Оцінювання кадрової роботи та управлінської діяльності в закладі дошкільної освіти: вебінар



КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: ECERS-3 У ЩОДЕННІЙ РОБОТІ ДИТСАДКА

ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали. Ця методика зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. ECERS-3 є не тільки інструментом з оцінювання якості освітнього процесу в дитсадках, але й може стати підручним помічником в організації повсякденного життя садочка. 

Експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували черговий матеріал щодо використання методики на практиці. У ньому йдеться про взаємодію між однолітками, заохочення дітей до творчості, музики, руху та вивчення природи й науки з дошкільнятами. Завантажити матеріал можна за посиланням.

«ДОШКІЛЛЯ: ШЛЯХ У МАЙБУТНЄ» – ВІДБУВСЯ ВЕБІНАР

ЗА УЧАСТЮ ЯНА ПІТЕРСА

     У грудні 2020 року та січні-лютому 2021 року відбулось шість вебінарів із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні». Усі вони стосувались якісного та доступного дошкілля, а також міжнародної методики з оцінювання дошкільного освітнього середовища ECERS-3. Прочитати більше про методику ECERS-3, її застосування на практиці та переглянути попередні вебінари можна на сайті МОН.

    Шостий вебінар за участю доктора педагогічних наук, професора Гентського університету Яна Пітерса відбувся 23 лютого. Під час нього йшлося про сильні та слабкі сторони дошкільної освіти в Україні та сучасні педагогічні підходи до дошкілля. Спікер надав конкретні поради для підвищення якості дошкільної освіти в Україні: розширення доступу до дитсадків, професійний розвиток педагогів з акцентом на наставництво, гнучкість освітньої програми тощо. Переглянути відеозапис вебінару можна за цим посиланням.

    Рекомендації щодо дошкілля спікер зміг надати за результатами дослідження «Підвищення якості дошкільної освіти та догляду за дітьми в Україні». Його провів сам Ян Пітерс у 2018-2019 роках із використанням Європейської рамки якості дошкільної освіти та догляду за дітьми за підтримки представництва ЮНІСЕФ в Україні. 

Використання методики ECERS - 3 в дитсадках - поради від представниць УІПО

    ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали. Під час оцінювання сертифіковані експерти спостерігають за групою дітей від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Вони оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування меблів та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей з вихователями, вихователів з батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності.

    Саме по собі оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може стати орієнтиром для його вдосконалення. Орієнтуючись на індикатори якісного дошкілля, педагоги та керівники закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу. Зокрема, про це йдеться у статті «Досліджуємо якість освітнього процесу» представниць Українського інституту розвитку освіти. Читайте статтю та дізнавайтесь більше про методику ECERS-3 за посиланням.

ПЕРЕВАГИ, ЗМІСТ ТА ПРОЦЕС ОЦІНЮВАННЯ ЗА МЕТОДИКОЮ ECERS-3

У 2021 році МОН уперше здійснюватиме оцінку якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за допомогою методики ECERS-3. Про зміст, переваги, підготовку експертів та сам процес дослідження йдеться в статті «ECERS-3: оцінюємо якість освітнього процесу по-новому» від експерток Українського інституту розвитку освіти. Її можна прочитати за посиланням

Минулоріч усі заклади дошкільної освіти України отримали друковане видання «Шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ECERS-3)». Представники закладів, які не мають методику, можуть повідомити УІРО за електронною адресою ecers.uied@gmail.com для сприяння у її отриманні.

ECERS-3 – П’ЯТЬ ВЕБІНАРІВ ІЗ СЕРІЇ «ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА В 

УКРАЇНІ» ВЖЕ ВІДБУЛИСЬ


Протягом грудня 2020 року та січня-лютого 2021 року відбулось п’ять вебінарів із серії «Якісна дошкільна освіта в Україні». Усі вони стосувались міжнародної методики з оцінювання дошкільного освітнього середовища ECERS-3. Пропонуємо вам переглянути ці вебінари за такими посиланнями:

Перший вебінар: міжнародні критерії якості дошкільної освіти, світова практика дослідження за методикою ECERS-3 та план дослідження в Україні.

Другий вебінар: структура, зміст та достовірність шкали ECERS-3, а також процедура дослідження за цією методикою.

Третій вебінар: якісний освітній простір, умеблювання для гри та навчання відповідно до методики ECERS-3, а також практики повсякденного догляду для дітей дошкільного віку.

Четвертий вебінар: заохочення дітей до мовлення та користування книгами, ігри, мистецтво, музика та інші види навчально-пізнавальної діяльності.

П'ятий вебінар: взаємодія між дітьми та з дорослими, дисципліна та структурування програми в дитсадку.

ECERS – методика, зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. Саме по собі оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може бути орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля. Орієнтуючись на представлені у вебінарах індикатори якісного освітнього середовища, педагоги та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу.

Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти. Частина І

    
Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти - це допомога керівникам та іншим педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти в організації роботи з формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Формуючи внутрішню систему, варто враховувати основоположні поняття, принципи стосовно систем управління якістю, визначені Національним стандартом України ДСТУ ІSO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT) «Основні положення та словник термінів», який покликаний допомогти організаціям та закладам реалізувати свої цілі.




Моніторинг якості дошкільної освіти  

докладніше

Кваліметрична модель діяльності вихователя

докладніше

Кваліметрична модель оцінки навчально-виховного процесу в ЗДО

докладніше

Немає коментарів:

Дописати коментар