Корисне - вихователю

Для вихователів:

Тут ви знайдете:

  • інтерактивний тест, завдяки якому ви дізнаєтеся, що у своїй роботі ви вже робите круто, а на які моменти треба звернути увагу;

  • класифіковану бібліотеку корисних матеріалів, що включає вебінари, брошури, посилання та поради від дитячих психологів та міжнародних організацій;

  • ECERS.

ЯК СКЛАСТИ РОЗКЛАД ЦІКАВИНОК ІЗ ДОШКІЛЬНИКОМ НА ТИЖДЕНЬ

В умовах війни діти потребують уваги та підтримки з боку дорослих, які є опорою та прикладом емоційного наслідування. Батьки стають для дитини не тільки джерелом безпеки, а й ліпшими друзями. Щоденні сумісні цікавинки та забавки із дитиною сприяють відновленню її нормальної життєдіяльності, подоланню наслідків психологічної травми, отриманої в екстремальних ситуаціях. Батьки можуть самостійно або разом із дитиною скласти розклад цікавинок на тиждень відповідно до її віку та інтересів за зразком.

БАЗА ЗНАНЬ «СПІЛЬНОТЕКА» МІСТИТЬ КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ
ВИХОВАТЕЛІВ ТА БАТЬКІВ

«Спільнотека» – новий помічник для вчителів і вихователів. Це база знань з навчальними та розвивальними матеріалами, яка допоможе організувати та урізноманітнити освітній процес. На сайті педагоги знайдуть освітні мультфільми, комікси, розмальовки, брошури та інші електронні та друковані матеріали з тем безпеки, харчування, здоров’я та гігієни для дітей віком 3-6 років. Їх можна використовувати в електронному форматі або роздрукувати.

ІДЕЇ ІГРОВИХ ОНЛАЙН-ЗУСТРІЧЕЙ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ ВІД The LEGO Foundation

Експерти The LEGO Foundation підготували цікаві ідеї для проведення ігрової взаємодії для дошкільнят. Педагоги можуть скористатися матеріалами під час онлайн-комунікації з дітьми і батьками:

Навчально-методичний посібник Академії української преси "Медіаосвіта дітей дошкільного віку в умовах інформаційного суспільства".

Медіаосвіта дітей дошкільного віку в умовах інформаційного суспільства.
Навчально-методичний посібник / Ванько К.І., Зоря Ю.М., Шаповал О.В. , Волошенюк О.В./ За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф., Євтушенко Р. І. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2022. — 75 с.
ISBN 978-617-7370-45-0
Медіаграмотність у період перенасичення інформацією стає все більш життєвоважливою компетентністю для кожного з нас.              Особливої уваги потребують найменші діти, що, як найактивніша й найдопитливіша авдиторія, часто першими знайомляться з інформаційними технологіями, випереджаючи в цифровій грамотності батьків і педагогів. Практична медіаосвіта набуває неабиякої актуальності в роботі закладів освіти, дошкільної зокрема. Посібник містить низку вправ з візуальними текстами, значна частина яких націлена на формування навичок безпечної поведінки у воєнний час за допомогою медіатекстів. Книжка розрахована на педагогів закладів дошкільної освіти, що прагнуть урізноманітнити свої заняття, розвивати медіаграмотність і критичне мислення та батьків, які прагнуть бути провідниками медіасоціалізації своїх дітей.
Завантажити безоплатно 👇
https://buff.ly/3UIEgcr
Відеопрезентацію посібника від аторок можна переглянути
https://buff.ly/3DU3y1u 
20 способів ощасливити дитину за допомогою картонної коробки

Команда Міністерства освіти і науки додала нові матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» 
bit.ly/3NnwIIt, які доцільно використовувати під час спілкування з дітьми дошкільного віку.
Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки дошкілля України в нелегкий час воєнного стану.
Запрошуємо зацікавлених надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою: Матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту».                         Докладніше: bit.ly/3QSSYMc

Активності протягом дня в дитячому садку
ВЕБІНАР для працівників дошкілля
Тема: “Будемо вправними вихователями або дієві інструменти та методики для ефективної та легкої роботи працівника дошкілля”
🗓 01.06.2022
☑️ Спікери:
➡️ Наталія Василівна Гавриш,
доктор педагогічних наук, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти, розробник Базового компоненту дошкільної освіти, автор навчальних програм для дошкільної освіти. Автор навчальних видань для дошкілля та початкової школи, флагман вітчизняної освіти України.
➡️ Світлана Олександрівна Федорова,
в.о. директора Пилиповицього ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу "Пилипко", с.Пилиповичі, Бородянського р-ну, Київської обл.
➡️ Зоряна Світач
вихователь Лановецького міського ЗДО ясла-садок "Берізка", Кременецького р-ну, Тернопільської обл.
➡️ Віта Хавтирко
вихователь ЗДО № 1 "Зіронька", м. Яготин, Київська обл.
*********************************************
Сертифікати безкоштовні. Їх отримають всі зареєстровані учасники вебінару. Ви можете зареєструватися та передивитися захід до 6 червня!
З 7 червня зможете завантажити сертифікат з диску: https://cutt.ly/OH5nsye
*********************************************
>>> РЕЄСТРАЦІЯ: https://cutt.ly/qH5bdPR
Рубрику
«Сучасне дошкілля під крилами захисту» bit.ly/3NnwIIt доповнено новими матеріалами, що містять відеозаняття для дітей дошкільного віку з різних видів діяльності.
Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки дошкілля України в нелегкий час воєнного стану.
Запрошуємо зацікавлених надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою: «Матеріали до рубрики "Сучасне дошкілля під крилами захисту" (обов’язково вказувати авторів, назву закладу та його місце розташування – область, місто/село)».
ЯК ПІКЛУВАТИСЯ ПРО ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Поради від експертів Асоціації працівників дошкільної освіти стануть у нагоді батькам дітей з інвалідністю під час екстрених ситуацій. У матеріалі за посиланням – інформація про речі першої необхідності, які допоможуть облаштувати для дитини безпечне та комфортне середовище та мінімізувати стрес.

ЯК ГОВОРИТИ ДІТЯМ ПРО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ

Експерти ЮНІСЕФ підготували прості поради для батьків та педагогів, як розповісти дітям про вибухонебезпечні предмети та касетні боєприпаси.

«СУЧАСНЕ ДОШКІЛЛЯ ПІД КРИЛАМИ ЗАХИСТУ»

Команда Міністерства освіти і науки регулярно оновлює рубрику та запрошує ознайомитися з:

  • матеріалами, які містять вправи для розвитку логічного мислення для дітей різного віку, руханками та відеозаняттями з хореографії, розвивальними відеозаняттями;

  • цікавими розвивальним заняттями з музики та логопедії;

  • корекційними відеозаняття, ляльковими виставами, авторськими завданнями з різних напрямів діяльності та презентацією майстер-класу «Лялька-мотанка».

ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО НОВИНИ

Відеолекція експертки з питань змісту освіти Команди підтримки реформ МОН, голови ГО «Медіана» Марини Кафтан. Медіатренерка ділиться важливими порадами, як говорити про страшне з дітьми молодшого віку.

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ВИХОВАННЯ І РОЗВИТКУ ДІТЕЙ
ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ

Запис вебінару доктора педагогічних наук, професора Луценко Ірини Олексіївни

ГРУПИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ «ПОРУЧ» ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Запрошуємо освітян на безоплатні групи психологічної підтримки, під час яких вони зможуть отримати фахові поради, поспілкуватися з колегами й психологами про війну та її вплив на власне самопочуття й самопочуття вихованців. Долучитися до щотижневих зустрічей можна, заповнивши форму за посиланням.


(у рамках Всеукраїнського фестивалю науки), який відбувся 18 травня 2022 року о 10.00.
Модератор: Брежнєва Олена Геннадіївна, головний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук.


Рубрика «Сучасне дошкілля під крилами захисту» регулярно доповнюється новими матеріалами
bit.ly/3NnwIIt.
Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки дошкілля України під час війни.
Докладніше: bit.ly/3ljeU4A
Команда Міністерства освіти і науки додала нові матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Вони стануть у пригоді педагогам і батькам

Матеріали містять вправи для розвитку логічного мислення для дітей різного віку від Вікторії В’юник, руханки та відеозаняття з хореографії від Євгенії Цюкало, розвивальні відеозаняття від членів ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» з міст Покров та Ковель.

Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний усім, хто долучається до підтримки освіти в нелегкий час воєнного стану. Запрошуємо охочих надсилати матеріали на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою: «Матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» (обов’язково вказуйте авторів, назву закладу та його місце розташування – область, місто/село)».

Освіта в умовах воєнного стану

Серія ігрових онлайн-зустрічей для дошкільнят від команди The LEGO Foundation

«Дитина в умовах воєнного стану: заспокоюємо, готуємо до надзвичайних ситуацій, розважаємо»
Рейпольська Ольга Дмитрівна, завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, доцент


3 травня 2022 року команда МОН додала нові матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту», що містять рекомендації щодо спілкування з дітьми дошкільного віку
Пропонуємо педагогам і батькам ознайомитися з цікавими розвиваючими заняттями з музики та логопедії за посиланням bit.ly/3NnwIIt.
Докладніше: bit.ly/379hhU9


Команда Міністерства освіти і науки додала нові матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту» bit.ly/3NnwIIt, які стануть у пригоді при спілкуванні з дітьми дошкільного віку.
Матеріали містять цікаві відео для розвитку сенсорних здібностей, вивчення природних явищ і проведення дослідів, авторські казки, пластилінові мультфільми, поробки з паперу та природних матеріалів, музичні й фізкультурні заняття, поради психологів.
До оновлення долучилися ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», педагогічні працівники Херсона та Южного. Відділ дошкільної освіти МОН щиро вдячний всім, хто долучається до підтримки дошкілля України в умовах воєнного стану. Запрошуємо зацікавлені сторони надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net із позначкою: матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту».




  • ПОРАДИ ВІД ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ: МОН РОЗРОБИЛО ІНФОРМАЦІЙНИЙ КОМІКС ДЛЯ ДІТЕЙ У ВОЄННИЙ СТАН

    Міністерство освіти і науки розробило інформаційний комікс для дітей, як поводитися під час воєнного стану. Шукайте нові поради за посиланням.

    ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ІНІЦІАТИВИ STOP-SEXТИНГ

    Експерти ініціативи Stop_sexтинг підготували рекомендації для дорослих щодо актуальних питань, про які потрібно говорити з дітьми у зв’язку з військовою агресією росії:

    • що має бути в дитячому тривожному рюкзаку;

    • як говорити з дітьми про офлайн-поведінку під час війни.

    НОВІ ВИПУСКИ ДИТЯЧОГО ОНЛАЙН-САДОЧКА НУМО

Дитячий онлайн-садок НУМО – це відеозаняття для дітей віком від 3 до 6 років. Ініціатива допоможе батькам зайняти дитину пізнавальними та розвивальними активностями і, наскільки це можливо, відволікти від війни. Нові випуску садочка доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO.

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ
«СУЧАСНЕ ДОШКІЛЛЯ ПІД КРИЛАМИ ЗАХИСТУ»

Матеріали містять онлайн-заняття з музики, математики, розвитку мовлення, психологічні поради, важливі нормативно-правові акти та багато корисної інформації щодо поведінки в умовах воєнного стану.

Для підвищення обізнаності педагогів, керівників закладів освіти, батьків та їхніх дітей МОН розробило рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків. ЯК, НАВІЩО І КОМУ НАДАВАТИ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК У ДИТСАДКУ – КОРИСНЕ ДЛЯ ОСВІТЯН
    Зворотний зв’язок – двостороннє спілкування, де кожен учасник може говорити про плюси та мінуси взаємодії один з одним. У колективі вчасне надання та отримання зворотного зв'язку допомагає уникнути конфліктів, покращити продуктивність, змінити підходи до виконання певних завдань, налагодити взаємодію між усіма учасниками.     Що таке зворотний зв’язок і за якою схемою його надавати в педагогічному колективі дитсадка та батькам – читайте у матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України за посиланням (https://mcusercontent.com/dfd5553f7eca49c6470a38bc4/files/d0cd89b9-7002-87a0-683f-6a1e9413f055/Як_і_навіщо_надавати_зворотнии_зв_язок.pdf).
Щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкілля 
         Методичні рекомендації містять чотири розділи 
     У першому розділі подано інформацію про організацію освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час дії правового режиму воєнного стану (очний, дистанційний, змішаний). 
        Із другого розділу можна дізнатися про організацію освітнього процесу на всіх рівнях освіти. 
    Третій розділ містить рекомендації щодо участі інститутів післядипломної педагогічної освіти, керівників, вихователів та батьків у забезпеченні якості дошкільної освіти в умовах війни. 
    У четвертому розділі систематизовано корисні покликання для педагогів, батьків щодо роботи з дітьми дошкільного віку у воєнний час. 
    У рекомендаціях зазначають, що актуальними питаннями в умовах воєнного стану є такі: 
організація психологічної, методичної підтримки педагогічних працівників; 
підтримка дітей та батьків у складних ситуаціях; 
організація освітнього процесу з дітьми раннього та дошкільного віку; 
налагодження зв’язків і підтримка педагогічного партнерства ЗДО з батьками вихованців, представниками територіальних громад; надання різних видів психолого-педагогічної підтримки дітям, батькам; 
здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей, зокрема й з особливими освітніми потребами. 
    Крім того, на сайті МОН у вільному доступі зібрано матеріали, з допомогою яких педагоги зможуть підготуватись до роботи, організувати освітній процес у нових умовах – «Сучасне дошкілля під крилами захисту». 
    Відкрито дитячий онлайн-садок НУМО з відео заняттями для дітей віком від 3 до 6 років (ЮНІСЕФ разом із МОН України). 
    Всі випуски доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO. Цей проєкт є платформою, на якій батьки та педагоги зможуть знайти розвивальні матеріали у відкритому доступі. 
        Також для використання у роботі є корисними такі матеріали: 
поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію; 
поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»; інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»; 
хрестоматія для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з національно-патріотичного виховання.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/3052-rekomendats-dlya-pratsvnikv-zakladv-doshklno-osvti-na-perod-vyni

ЮНІСЕФ ТА МОН ЗАПУСТИЛИ ДИТЯЧИЙ 

ОНЛАЙН-САДОК НУМО

Дитячий онлайн-садок НУМО – це відеозаняття для дітей віком від 3 до 6 років. Ініціатива допоможе батькам зайняти дитину пізнавальними та розвивальними активностями і, наскільки це можливо, відволікти від війни. Перший випуск доступний до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO.

«ПІДТРИМАЙ ДИТИНУ»: Telegram-КАНАЛ, ЯКИЙ СТВОРЕНО З ТУРБОТОЮ ПРО БАТЬКІВ І ДІТЕЙ

Як психологічно допомогти дитині під час війни? Як впоратися із тривогою в укритті? Педагоги та дитячі психологи за підтримки Міністерства освіти і науки запустили телеграм-канал «Підтримай дитину». На каналі публікуються прості рекомендації, ігри та вправи для розвитку, які можна виконувати у сховищі, вдома чи під час евакуації.

Telegram-БОТ «ДИТИНА НЕ САМА» ВІД ЮНІСЕФ

У чат-боті зібрані найважливіші поради та алгоритм дій у випадку, якщо ви побачите дитину без нагляду дорослих.

Як говорити з людиною у кризовій ситуації?
🚨Як говорити з людиною у кризовій ситуації? Кризова ситуація або травматична подія — непередбачувана подія, яка відбулась та несе реальну загрозу для життя людини. Люди у такій ситуації знаходяться у стані гострого стресу, що супроводжується почуттям розгубленості, безпорадності, заторможеності. 
 ☝️Що важливо зрозуміти? Загрозу не можна зупинити, подія вже відбулась, це вже реальність. Тому наша задача в момент гострого стресу надати людині правильну психологічну підтримку, щоб зменшити ризик посттравматичного синдрому. 
 🧠 Що потрібно знати про роботу мозку під час кризової ситуації? 
 ✔️ Мигдалеподібне тіло (amygdala) — емоційний центр мозку, відповідає за виживання, емоції, швидкі реакції. 
✔️ Передній мозок (forebrain) — когнітивний центр, відповідає за дії та прийняття рішень. ‼️ 
Чим активніший передній мозок ➡️ тим пасивніше мигдалеподібне тіло ➡️ тим ефективніше людина продовжує функціонувати. Задача вивести людину зі стану безпорадності (не функціонування) в стан самоконтролю та самозахисту (функціонування). 
 ❌ Що НЕ можна робити в перші хвилини після кризової події? 
 ◾ НЕ заспокоюємо. Емоційна підтримка (як ти зараз себе почуваєш?) активізує мигдалеподібне тіло, люди стають безпорадними. 
◾ НЕ обіймаємо людину (діти виключення). Так, це контрінтуїтивно, і в це важко повірити. Але обійми стимулюють вироблення гормону окситоцину, людина починає плакати, це веде до посилення відчуття безпорадності. 
 ◾ НЕ пропонуємо води. Ковток води стимулює вагус нерв, що в свою чергу активує парасимпатичну нервову систему, яка відповідає за відпочинок. Це посилює стан безпомічності. Виняток: коли людина сама попросила води. 
◾ НЕ намагайтеся відволікти людину. В нас нема такої кнопки, яка вимикає переживання. Коли вам кажуть: “Не думай про бомбу”, про що ви зразу подумали? Коли ми намагаємось не думати про щось, ми як раз про це думаємо, і це врізається в пам’ять. 
 ✅ Що рекомендовано робити в перші хвилини після кризової події? 
 ◽ Давайте людині короткі завдання (встань, візьми сумку, набери води, подзвони батькам). Бездіяльність посилює стрес. Хваліть людину за виконання завдань. ◽ Звертайтесь до людини на ім'я (Дмитро, ти мене чуєш? ) або відповідно до його соціальної ролі (мати, візьміть дитину на руки). 
◽ Попросіть людину переказати хронологію подій. Під час стресу домінантний кортизол, що може порушувати пам’ять. Якщо людина не може пригадати що відбулось, перекажіть хронологію подій для неї і попросіть повторити. 
◽ Постійно розмовляти з потерпілим та інформувати (я тут, я з тобою, зараз приїде швидка). 
 📌 Це головні інструменти стрес-менеджменту, які повертають людині контроль над ситуацією, здібність думати, приймати рішення, планувати. Про емоції говоримо потім, після виходу зі стану гострого стресу. Бережіть себе 🤍🌿💙

Всеукраїнський перший 🏠 дитячий садок ONLINE 📲! Mr.Leader 🚀- бренд, що пробуджує лідерство кожного. Ми займаємось освітою 📚 та піклуванням 💧за дітьми раннього та дошкільного віку. Наразі, у цей непростий час ⏰ ми надаємо БЕЗКОШТОВНИЙ онлайн доступ до системи для дітей дошкільного віку, щоб кожен міг позайматись, розважитись, відволіктись від усього, що відбувається навколо🌱. Переходьте за посиланням, реєструйтесь на сайті, https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader активуйте програму та проводьте час ⌛ з користю. 💙💛
Базова програма із зручним електронним щоденним плануванням. Зареєструйтесь та спробуйте!

ЗМІНА ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ У ДОШКІЛЬНЯТ

Як зробити зміну видів діяльності комфортною для дітей у садочку? Чому важливо впроваджувати так звану «культуру переходів» та як це позитивно впливає на самопочуття дошкільнят? Дізнавайтесь практичні поради з матеріалу від експерток Команди підтримки реформ МОН «Зміна видів діяльності або культура переходів під час освітнього процесу у закладі дошкільної освіти». Як уникнути зайвого стресу в дітей та вихователів в садку та сформувати культуру «безболісного» переходу від одного різновиду діяльності до іншого, читайте тут👇

https://bit.ly/3JmUCRx

РЯТІВНИКИ ЧИСТОТИ: 

ПРОЄКТ З ВИВЧЕННЯ ПРАВИЛ ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ 

Як в ігровій формі показати дітям користь від дотримання правил особистої гігієни та основні принципів здорового способу життя – дізнавайтесь у проєкті «Рятівники чистоти» від «ADRA Україна», який реалізовано завдяки підтримці ЮНІСЕФ. 

Під час подорожі Всесвітом діти відвідають 6 планет: Умивання, Чищення зубів, Чистих рушників, Миття рук, Прання одягу, Миття посуду. Діти виконуватимуть захопливі завдання та дізнаються про користь чистого повітря, води, фізичних вправ, здорового харчування та відпочинку. 

Пройти курс можна на освітній платформі UNICEF та на Youtube-каналі проєкту.

КОРИСНЕ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ: ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

В ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ

    Педагогічна діяльність вихователів спрямована на отримання освіти дошкільнятами, а отже передбачає досягнення певного результату. Три компоненти цілепокладання – це висунення й обґрунтування цілей, визначення шляхів їхнього досягнення та формулювання завдань, проєктування очікуваного результату. 

    Як правильно ставити цілі? Як оцінювати результати їхнього досягнення? Як це допоможе покращити освітній процес? Відповіді на ці та багато інших запитань читайте в матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України за посиланням

ЯК ГОТУВАТИ ДОШКІЛЬНЯТ ДО ШКОЛИ:
7 ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ МАЛЕЧІ

    Щоб ефективно підготувати дитину до першого класу, не обов’язково мати спеціальні підручники чи матеріали. Достатньо щодня приділяти час корисним і водночас веселим вправам. 

    Освіторія пропонує добірку цікавих завдань для дошкільнят, які з легкістю можна виконувати з дітьми як в садку, так і вдома. З-поміж ігор – естафета слів, рахунок на пальцях, дихальна гімнастика, «детектив» (зашифровка та розшифровка слів і речень) тощо. Читайте статтю за посиланням

ВІЗУАЛЬНЕ ОФОРМЛЕННЯ ПРОСТОРУ В ДИТСАДКУ:
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

    Візуальне оформлення простору має допомагати творити освітнє середовище, бути частиною навчально-пізнавальної складової дня, а також створювати атмосферу «свого» простору, який творять самі діти. Про філософію візуального оформлення простору йдеться у міжнародній методиці ECERS-3. Відповідно до неї візуальні матеріали, зокрема, мають бути актуальними та зрозумілими для дітей, а також розміщуватись так, щоби діти могли їх роздивитись.

    Про те, які візуальні матеріали варто використовувати, навіщо дітям підписувати зображення, якщо вони ще не читають, у який спосіб оформити простір, щоби діти почували себе як вдома — у матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Завантажуйте та читайте його за посиланням

Пропоную для кращого опрацювання Методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти тестову форму

Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти

Опрацьовуємо Методичні рекомендації до Базового компонента дошкільної освіти. Формуємо активний понятійний апарат, збагачуємо мовлення сучасними методичними термінами. Успіху!!!

Звіт вихователя закладу дошкільної освіти

    Проблема звітності так чи інакше постає перед кожним педагогом закладу дошкільної освіти. Спробуємо допомогти розібратись, на що треба звернути увагу, які елементи звітності є обов’язковими, як зробити процес написання звіту універсальним.

Докладніше

СОЦІАЛЬНА ТА ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Міжнародна програма «Афлатот» для дітей віком від 3 до 6 років пояснює малюкам основи бюджетування власних коштів, вчить бути ощадливими та допомагає дошкільнятам усвідомити їхній потенціал. Виховання соціально відповідальних та освічених у фінансовій сфері дітей у майбутньому робить їх спроможними змінити власне життя та світ довкола на краще. Це також збільшує шанс кожної дитини на успішне й щасливе майбутнє.

17 березня символ програми – вогняна кулька Афлатун – відзначила день народження. Привітання від Афлатуна для дошкільнят можна переглянути тут, а корисні матеріали із фінансової грамотності для наймолодших – за цим посиланням.

ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ НАЙМЕНШИХ – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

    Діти, які мають добре розвинений емоційний інтелект, краще фокусують увагу, ефективніше залучені до навчання, є більш емпатійними та краще будують відносини з людьми. Щоби розвинути емоційний інтелект у дошкільнят, необхідно навчити їх розпізнавати свої емоції та емоції інших, розуміти причини та наслідки емоцій, регулювати та виражати їх у належний спосіб.

    У короткому матеріалі від експерток Команди підтримки реформ МОН розповідаємо про емоційний інтелект і надаємо практичні поради, які допоможуть розвитку цієї навички. 

Чек-лист готовності дитини до першого класу

    Ваша дитина цього року йде у перший клас? Тоді саме час вмикати зворотний відлік часу і почати підготовку до школи послідовно і без поспіху. Але навіть не думайте муштрувати дитину читанням чи лічбою. Адже значно важливішими є навички комунікації, орієнтування в просторі, готовність дотримуватися правил та розпорядку дня. Разом із фіналістом премії Global Teacher Prize Ukraine 2020 Андрієм Олійником склали для вас чекліст обов’язкових соціально-побутових умінь першачка.

Докладніше

ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ: 

5 КОМАНДНИХ ІГОР НА РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЇ РУХІВ

    Розвинена координація допомагає дитині впевнено та вільно орієнтуватись у просторі. У цьому процесі  задіяні вестибулярний та м’язовий апарат, а також органи зору.

    Розвинена координація свідчить не тільки про злагоджені рухи тіла, а й про коректну роботу механізмів збудження та гальмування нервової системи дитини. У короткому матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України розповідаємо про командні ігри, які допоможуть розвитку цієї навички. 

КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: 

ЯК ГОВОРИТИ ПРО РЕВОЛЮЦІЮ ГІДНОСТІ З ДОШКІЛЬНЯТАМИ

    20 лютого – День Героїв Небесної Сотні, який встановлено на вшанування подвигу учасників Революції Гідності. Починати говорити з дітьми про такі події можна ще у дитсадку, проте варто зважати на психологічні особливості розвитку дошкільнят та на форми занять, за допомогою яких вони найкраще сприймають інформацію. 

    То як розповісти дошкільнятам про Майдан та пояснити їм, що таке Революція Гідності? Як подати трагічні події так, аби дітки почувались у безпеці? Пропонуємо вивчити тему Революції Гідності у формі казки та гри. Відповідне заняття для дітей від 4 до 6 років можна переглянути та завантажити за посиланням

Психолог рекомендує!

 

Як розговорити дитину: 63 кумедних питання


Календар сучасного вихователя. Заходи, вихідні, календарне планування.
календарне планування
докладніше

ОНЛАЙН-КУРС - 📧 ЕЛЕКТРОННА ПОШТА (СТВОРЕННЯ ПОШТОВОЇ СКРИНЬКИ)

Створення облікового запису в Google

Анонс! Вебінар - "Стркутура ефективного розвивального заняття в закладі дошкільної освіти" 09.09.2020 о 18:00    Докладніше


У фокусі уваги - методичний супровід дітей раннього віку
Розвиваємо дошкільнят

Як вихователям знайти спільну мову з батьками

Вебінар: "Оздоровлюємо дітей влітку"
ДОКЛАДНІШЕ

Дитячі ігри для літніх розваг





Практичні поради для вихователів дошкільних закладів в період адаптивного карантину: Як говорити про нові правила? Як ефективно працювати з емоціями дітей? Як компенсувати нестачу тактильної взаємодії?

В усьому треба шукати позитив!!! Допомогти дитині звикнути до нових правил можна за допомогою ігрового формату. Отже, ловіть кілька ідей для прогулянок з дошкільнятами в дитсадку в негоду! ДОКЛАДНІШЕ
Дитина з обдарованістю: 
як не вбити її харизматичність та пасіонарність?
    Поговоримо про обдарованість та способи збереження харизматичності та пасіонарності дітей разом із Катерина Крутій - лідером змін, доктором педагогічних наук, професором та Оленою Демченко - кандидатом педагогічних наук, доцентом.     Обдарованість, окрім мистецької та інтелектуальної, може бути соціальною, з домінуванням лідерських, комунікаційних компетентностей. На наявність соціальної обдарованості вказує харизма та пасіонарність людини. Дуже важливо не розтоптати у зародку прагнення дітей до лідерства та взаємодії. Войовничі, неспокійні діти - це майбутні інноватори, організатори та інтегратори соціальних процесів. Тому їх треба підтримувати і сприяти збереженню активності. ДОКЛАДНІШЕ


 Інтеграція в дії 
(частина 1) - ДОКЛАДНІШЕ

(частина 2) - ДОКЛАДНІШЕ
 Види лялькових театрів для дітей



КАРТОТЕКА ІГОР ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 
«ГРАЄМО НА ДИСТАНЦІЇ»


Креативний підхід до дитячих ігор надворі. Ідеї для реалізації


Друзі, запрошуємо дошкільнят середніх та старших груп, долучитись до онлайн заняття "Пригоди Мурзика" від БФ "Щаслива лапа".
Учасники не лише допоможуть Мурзику відвідати ветеринара, але і познайомляться зі справжніми чотирилапими помічниками людей: службовим псом, собакою-поводирем, хвостатим пляжним рятівником, псом-пастухом та справжнім котом-охоронцем.


Заняття відбудеться у четвер, 3 червня, об 11:00. Онлайн трансляція проходитиме на YouTube-каналі фонду: https://bit.ly/3b5rgWr


Рекомендуємо переглядати заняття з ноутбука або комп’ютера (з планшету або телефону буде не зручно).


Після перегляду заняття прохання залишити відгук, заповниши анкету за посиланням - https://forms.gle/jJr6TGYizVQu2Lur6


З нетерпінням чекаємо на зустріч!


Деталі за посиланням - https://happypaw.ua/ua/bioethics/news/one/34



Як зробити сонечко з долоньок. Поробка до Дня захисту дітей

Як адаптувати дітей до нових правил в дитячому садку. Поради психолога
Збріка літніх ігор надворі "Сонячна ігротека"



Гра, як процес навчання і розвитку дитини 
Ольга Байєр, завідувач кафедри, кандидат психологічних наук, доцент, член Асоціації психолінґвістів України

Картотека ігор для дітей дошкільного віку, яка стане в нагоді для вихователів ЗДО після карантину. 
Завданнями цих ігор є: 
- зміцнювати здоров'я дітей у період пандемії; 
- сприяти їх правильному фізичному розвитку; 
- сприяти оволодінню життєво необхідними руховими навичками, вміннями і вдосконалення в них; 
- виховувати необхідні морально-вольові і фізичні якості; 
- прищеплювати організаторські навики та звичку систематично самостійно займатися іграми. 

Немає коментарів:

Дописати коментар